FAQ

Webshop

  • Hoe plaats ik een bestelling?

    Je gaat naar de webshop en selecteert een artikel dat je wilt bestellen. Bij “Opties” kun je de gewenste maat en kleur selecteren, mits van toepassing. Vervolgens ga je naar “prijs informatie”. Je ziet “Aantal” staan en hier vul je het gewenste aantal artikelen dat je wilt bestellen in. Vervolgens druk je op de knop “Bestellen” en een pop up met de tekst “Het artikel is toegevoegd aan uw winkelwagen.” verschijnt in beeld. In dit scherm kun je de keuze maken om verder te winkelen of naar de winkelwagen te gaan om je bestelling af te ronden. Zodra je op “Verder winkelen” klikt kun je verder winkelen vanaf de pagina waar je gebleven was.

    Winkelwagen
    In de winkelwagen kun je je bestelling wijzigen. Je kunt hier eventueel een artikel verwijderen uit je winkelwagen en/of de aantallen wijzigen.

    Extra opties
    Onder de producten uit je winkelwagen zie je “Leveringsopties” staan. Bij “Extra opties” kun je kiezen voor “Normaal verzenden” waarbij je bestelling via de post verzonden wordt. 

    Afleverland
    Nadat je hebt gekozen om je bestelling via de post te ontvangen, kun je een afleverland selecteren. Hierbij kun je kiezen uit Nederland, België of Duitsland.

    Betaalmethode
    Bij betaalmethode kun je de gewenste betaalmethode selecteren. Als je kiest voor “Normaal verzenden” of "Ophalen in een winkel" kun je kiezen uit de volgende mogelijkheden: Vooraf overmaken, iDeal, Visa of Mastercard.

    Actie- of kortingsbon
    Indien we een actie hebben kun je hier de code invullen. Ook als je een kortingsbon hebt kun je hier de code invullen. Nadat je de code hebt ingevuld klik je op “Voeg toe”. Cadeaubonnen kunnen niet digitaal worden ingeleverd.

    Totaal bedrag
    Onder het kopje totaal bedrag zie je het totaal bedrag staan van jouw bestelling. Dit totaalbedrag is inclusief de verzendkosten en inclusief BTW.

    Bestel deze artikelen
    Als je bestelling klopt klik je nu op “Bestel deze artikelen”. Je gaat dan naar de laatste stappen om je bestelling af te ronden.

    Gegevens
    Aangekomen bij “Gegevens” vul je alle velden in. Eventueel kun je hier een opmerking plaatsen over je bestelling. Zodra je al je gegevens hebt ingevuld ga je naar de “Algemene voorwaarden” zodra je hier akkoord hebt gegeven druk je op “Ga verder”. Je komt nu bij de laatste pagina waar alle gegevens die je hebt ingevuld getoond worden.

    Controle
    Op deze pagina kun je je bestelling nogmaals controleren zodat we er zeker van kunnen zijn dat er geen fouten zijn gemaakt. Ook kun je hier je ingevulde gegevens controleren zodat wij je bestelling met de juiste gegevens kunnen versturen. Als je tijdens het controleren een fout tegenkomt druk je op “Ga terug” en kun je dit aanpassen. Als alles klopt klik je op “Definitief bestellen”.

    Nadat je op “Definitief bestellen” hebt geklikt zal je op de volgende pagina komen. Hier staat “Uw bestelling is geplaatst" als je bestelling bij ons ontvangen is. Je bestelling is nu binnengekomen bij Paris2day en zal in behandeling genomen worden. Je ontvangt van ons dan een orderbevestiging.

  • Hoe kan ik betalen?

    Je kunt betalen via iDEAL, Visa, Mastercard of vooraf overmaken. Kies je ervoor om vooraf over te maken dan moet de betaling binnen een termijn van 4 dagen vanaf het moment dat je bestelling geplaatst is overgemaakt worden op de rekening van Paris2day. Het artikel wordt pas gereserveerd zodra het geld is bijgeschreven op de rekening van Paris2day. Is de betaling na 4 dagen niet overgeschreven dan wordt de transactie als geannuleerd beschouwd. Hier zal je dan een mail over ontvangen. .
  • Zijn mijn creditcard gegevens en persoonlijke gegevens veilig?

    Ons platform voor alle internetbetalingen voldoet aan de PCI DSS (Payment Card Industry Data Security Standaard). Betalingen met creditcard zijn daarnaast extra beveiligd door de 3D secure beveiliging. Alle vertrouwelijke informatie is hierdoor volledig beveiligd. We kunnen dus garanderen dat je gegevens veilig zijn bij ons.
  • Wanneer wordt het bedrag afgeschreven van mijn creditcard?

    Dit is afhankelijk van de afspraken die jij hebt gemaakt met de creditcarduitgevende instelling. Het kan zijn dat er maandelijks een vast bedrag wordt afgeschreven van je rekening, maar het kan ook zijn dat je maandelijks de uitgaven/aankopen die je de afgelopen maand met je creditcard betaald hebt in één keer aflost. Ook is het afhankelijk van de creditcarduitgevende instelling wanneer dit bedrag wordt afgeschreven. Dit kan zijn aan het begin van de maand of aan het einde van de maand.
  • Hoe kan ik een geplaatste bestelling annuleren of wijzigen?

    Je vult het contactformulier in op de website. (Deze vind je onder contact) Als onderwerp vermeld je "Bestelling annuleren" of "Bestelling wijzigen." Vergeet niet je naam en ordernummer te noteren, anders weten we niet om welke bestelling het gaat. (Deze ontvang je nadat je je bestelling hebt afgerond in een bevestigingsemail). Doe dit wel z.s.m. nadat je je bestelling hebt afgerond. Wij proberen namelijk ten alle tijden jouw bestelling dezelfde dag nog te verzenden en anders loop je het risico dat je bestelling al verzonden is en je zelf verantwoordelijk bent voor de retourkosten van je bestelling.
  • Hoe lang duurt het voordat ik mijn bestelling ontvang?

    Ons streven is om nadat je je bestelling bij ons geplaatst hebt het pakketje binnen 2 werkdagen te versturen. Echter als de artikelen niet op ons hoofdkantoor voorradig zijn halen we de artikelen uit een van onze filialen en kan het hierdoor langer duren voordat je je bestelling in huis hebt. Je ontvangt je bestelling maximaal binnen 5 werkdagen. Als het niet binnen deze termijn geleverd kan worden dan wordt dit via e-mail doorgegeven.
  • Wat zijn de verzendkosten als ik iets online bestel?

    Bij bestellingen met een orderbedrag tussen de €0,00 en €49,99 wordt €4,- euro gerekend. Bij bestellingen met een orderbedrag boven de €49,99 zijn de verzendkosten gratis.
    Bij bestellingen naar België en Duitsland rekenen wij een vast tarief van €9,99 per bestelling.
  • Wat als ik niet tevreden ben met mijn aankoop?

    Je kunt het artikel dat je retour wilt sturen binnen 14 dagen na ontvangst van je pakket, zonder opgave van reden, aan ons melden. Na deze melding heb je nogmaals 14 dagen om het artikel retour te sturen. Na ontvangst van je retour zullen wij het gehele orderbedrag inclusief eventueel betaalde verzendkosten naar je terugstorten (dit geldt alleen wanneer je de volledige bestelling retour stuurt). De kosten die je maakt om het artikel retour te zenden aan onze webshop zijn voor jezelf. Het artikel dat je ruilt of retourneert mag niet intensief gedragen zijn, moet in originele staat zijn en voorzien van alle originele prijskaartjes. Een gepast artikel beschouwen wij uiteraard niet als gedragen.
    Bij elke bestelling die je ontvangt zit een retourformulier. Vul deze zo volledig mogelijk in en stuur de bestelling samen met het retourformulier binnen 14 dagen terug.(Zonder gegevens zoals je naam, en ordernummer kunnen we je retour niet verwerken en dus geen geld terug storten). Je kunt je bestelling ook in één van onze filialen terugbrengen (let op: niet in franchise filialen). Neem in dat geval altijd je ingevulde retourformulier en factuur mee. Onze medewerkers in de filialen zijn niet gemachtigd om je geld terug te betalen indien gegevens zoals je ordernummer niet bekend zijn. Als je er voor kiest om je aankopen te retourneren in één van onze filialen, dan kun je kiezen om het bedrag contant te ontvangen of deze terug te laten storten op je bankrekening.
  • Kan ik mijn bestelling ruilen?

    Wanneer je een artikel wilt omruilen voor iets anders dan is het verstandig om dit zo snel mogelijk te melden door een e-mail te sturen middels het contactformulier. Wij kunnen dan direct het artikel voor je reserveren. Vervolgens dien je het artikel terug te sturen naar het adres dat vermeld staat op het retourformulier die je bij je bestelling ontvangen hebt. Tevens dient dit retourformulier, volledig ingevuld, te zijn bijgevoegd in het pakket dat je aan ons terugzendt. Wanneer wij het artikel, dat je graag wilt ruilen, ontvangen hebben, versturen wij kosteloos (mits het vervangend artikel dezelfde verkoopprijs heeft) een nieuw artikel. Je kunt je bestelling ook in een van onze filialen omruilen. Neem in dat geval altijd een ingevuld retourformulier en je factuur mee. Onze medewerkers zijn niet gemachtigd kleding te ruilen na 14 dagen of indien de kleding gedragen is, niet in originele staat is, niet voorzien is van een prijskaartje of er geen ordernummer bekend is.
  • Ik heb een klacht, wat nu?

    Mocht je een klacht hebben over een geleverd artikel, neem in dat geval binnen 3 dagen contact op met onze webshop middels het contactformulier. Wij kunnen dan kijken of het betreffende artikel nog voorradig is. Stuur het artikel binnen 14 dagen met een ingevuld retourformulier terug. We zullen dan in overleg met jou een ander exemplaar opsturen. Heb je een klacht over een artikel dat zich na het dragen binnen 2 maanden openbaart laat dit ons dan zo snel mogelijk weten. Een bij Paris2day ingediende klacht wordt binnen een termijn van 7 dagen na ontvangst door Paris2day beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd nodig heeft antwoordt Paris2day binnen de termijn van 7 dagen met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer je een inhoudelijke reactie kunt verwachten. Paris2day heeft een interne klachtencommissie die de doelstelling heeft eventuele problemen of klachten altijd in overleg met de klant en op de best mogelijke manier op te lossen. Heb je een klacht over de dienstverlening van de webshop of een van de filialen dan kun je op werkdagen contact met ons opnemen middels het contactformulier. Je ontvangt op werkdagen binnen 24 uur een reactie.
  • Bevatten de accessoires van Paris2day nikkel?

    Alle sieraden zijn nikkelvrij en kunnen gedragen worden door mensen met een nikkelallergie.

Paris2day

  • Waar kan ik een winkel van Paris2day vinden?

    Op onze homepage staat rechtsonder op de pagina een overzicht van "onze filialen". Wanneer je op één van de filialen klikt word je doorgelinkt naar een pagina waar de openingstijden en contactgegevens van het betreffende filiaal staan. Naast onze 5 winkels hebben wij ook 1 franchise filiaal, hiervoor kunnen andere acties en kortingen gelden. 
  • Hoe kan ik in contact komen met Paris2day?

    Voor alle vragen/opmerkingen/klachten kun je terecht op onze website. In de menubalk onder het kopje “contact” kun je het daarvoor bestemde formulier invullen. Je ontvangt op werkdagen binnen 24 uur een reactie.
  • Waar vind ik de algemene voorwaarden van Paris2day?

    Op onze homepage zie je linksonder op de pagina een overzicht staan "Klantenservice". Hieronder staat een link "Algemene voorwaarden". Wanneer je deze link aanklikt kom je op de pagina met onze algemene voorwaarden.

Winkel

  • Kan ik mijn gekochte artikelen ook terugbrengen in de winkel?

    Als je artikelen in de winkel hebt gekocht dan kan je deze binnen 8 dagen weer in de winkel retourneren en/of ruilen, mits de artikelen in goede conditie geretourneerd worden. Met goede conditie bedoelen wij dat de artikelen niet gedragen, beschadigd, vuil of gewassen zijn en alle prijskaartjes en labels nog aan het artikel bevestigd zijn. Ook moet het aankoopbewijs bijgeleverd worden. Is bovenstaande niet het geval, dan zijn onze medewerkers niet gemachtigd de artikelen te ruilen of om geld terug te geven. 
    Het is niet mogelijk om artikelen die zijn gekocht in een franchise filiaal te retourneren in een niet-franchise winkel en omgekeerd.

Sollicitatie- en selectieprocedure

  • Waarom krijg ik geen reactie op mijn sollicitatie formulier?

    Indien je het formulier via de mobiele website zonder cv en foto hebt verstuurd kunnen we je aanvraag helaas niet in behandeling nemen. Onderaan de mobiele website vind je “ga naar volledige website” hier kun je het formulier invullen en een cv en foto uploaden.
  • Moet ik perse een foto uploaden?

    Ja, de formulieren zijn zo ingesteld dat een foto geüpload moet worden om het formulier te kunnen versturen. Voor onze medewerkers is het prettig een gezicht te zien bij een formulier. Misschien heb jij net de uitstraling die we nog missen in het team. Stuur je geen foto mee dan heb je kans dat je onderaan de stapel terecht komt omdat je gegevens niet compleet zijn. Zonde om dit risico te lopen, dus een mooie foto van jezelf meesturen. Het is niet belangrijk wat voor foto je meestuurt zolang het maar een reële afspiegeling van jezelf is. (Sta je op de foto met een vriendin of zusje dan adviseren we je de foto bij te snijden of duidelijk te vermelden wie je bent op de foto).
  • Wat als dit mijn eerste baantje wordt en ik nog geen cv heb opgebouwd?

    In dat geval kun je toelichten waarom je nog geen cv hebt en wel vermelden welke opleidingen je gevolgd hebt of volgt. Daarnaast kun je jezelf omschrijven en toelichten waarom je graag bij ons aan het werk wilt.
  • Ik probeer het formulier te versturen maar het lukt niet, hoe kan dit?

    Alle formulieren worden voor plaatsing door ons getest. Indien je het formulier niet verzonden krijgt kijk dan goed of alle velden zijn ingevuld. Heb je iets niet ingevuld of geüpload, dan wordt dit bovenaan het formulier vermeldt. (Niet alle verplichte velden zijn ingevuld. Vul alle verplichte velden in.) Let daarna goed op. Automatisch vervallen de bijlages en deze moeten beide opnieuw geüpload worden. Wil het daarna nog niet lukken? Stuur dan een mail naar: hoofdkantoor@paris2day.nl met de punten die genoemd worden op het formulier en stuur een foto en je cv als bijlage mee en vermeldt dat het verzenden van het online formulier niet mogelijk was. Wij sturen jouw mail dan alsnog naar desbetreffend filiaal en zullen proberen de fout te traceren.
  • Kan ik ook een brief sturen naar het hoofdkantoor of een filiaal?

    Wij raden je het af om dit te doen. Dit vertraagd jouw aanvraag. Een brief naar het hoofdkantoor wordt eerst gesorteerd. Aangezien aan de buitenkant van een brief vaak niet vermeldt staat waar het om gaat komt deze op de afdeling administratie terecht. Als deze geopend is komt deze bij de afdeling vacatures en wordt deze intern verstuurd naar desbetreffend filiaal waardoor deze soms pas een week later aankomt. Daarnaast ontvangen de filialen alles per e-mail en is een losse brief niet handig. Zodra een brief per post ontvangen wordt en terecht komt op de afdeling vacatures wordt over het algemeen de afzender gemaild met het verzoek alsnog het online formulier in te vullen.
  • Wat doe ik als ik op meerdere vacatures wil solliciteren?

    Het volstaat dan om één formulier in te vullen. Bij functie kun je de verschillende functies invullen. Wil je solliciteren voor verschillende filialen dan vul jij bij “filiaal” de gewenste filialen in. Dit scheelt jou extra werk en is voor ons overzichtelijker.
  • Kan iedereen solliciteren of zijn er bepaalde eisen (omtrent uiterlijk, leeftijd, ervaring etc.)?

    Bij Paris2day mag iedereen solliciteren. Wij zullen wel iemand zoeken die goed in een huidig team past en het team goed aanvult. Daarnaast willen we in een filiaal een divers team zodat alle doelgroepen van onze filialen vertegenwoordigt worden door onze verkoopsters.
  • Ik heb mijn interesse voor een vacature al kenbaar gemaakt via het contactformulier, is dit ook voldoende?

    Nee, dit is niet voldoende. Op onze contactpagina wordt naar hele andere gegevens gevraagd dan op onze vacature pagina's. Om je sollicitatie in behandeling te kunnen nemen is het daarom echt nodig om via één van ons vacatures op onze vacature pagina te solliciteren.