Bestelling ruilen of retourneren
Ruilen en Retourneren van online bestellingen
Mocht je om welke reden dan ook niet tevreden zijn over je online bestelling dan heb je 14 dagen de tijd om deze te retourneren. De 14 dagen gaan in op de dag van ontvangst. Zorg dat je retourbestelling in originele staat is, daarmee bedoelen we ongedragen en voorzien van de originele prijskaartjes en, indien mogelijk, in de originele verpakking.
Voor het retourneren van de bestelling zijn de retourkosten voor eigen rekening. Indien je de volledige bestelling terugstuurt betalen wij wel de gemaakte verzendkosten van je bestelling die je onder de €70 betaald hebt om de bestelling thuis te ontvangen.
Bij elke bestelling ontvang je een factuur en retourformulier, beide stuur je mee bij je retourverzending. Let wel op dat het retourformulier volledig ingevuld dient te zijn.
Het bedrag van de retourbestelling wordt teruggestort op dezelfde bankrekening waarmee je de bestelling betaald hebt. Let op, het terugstorten gaat via een automatisch systeem genoemd Sisow, deze naam zie je dan ook bij je bij en afschrijvingen staan. Doorgaans betalen we dit bedrag terug binnen 7 dagen.
Retouradres:
Paris2day Afdeling Sales
Kerkpad 51
7811 AN EMMEN
Ruilen
Wil je een online bestelling ruilen, dan is dit het handigste om te doen in een filiaal. Indien dit niet mogelijk is dan kun je het beste het desbetreffende artikel retour sturen en het andere artikel opnieuw bestellen. Dit gaat het snelste en is er de meeste zekerheid dat een artikel nog op voorraad is. De retourkosten om je artikelen terug te sturen zijn voor eigen rekening.
Ruilen en retourneren van online bestelling in een filiaal
Het is ook mogelijk om je webshopbestelling te ruilen en/of retourneren in één van onze filialen. In dat geval kun je het bedrag direct contant ontvangen of de bestelling omruilen. De winkelmedewerker kan je retour en/of ruiling alleen in behandeling nemen als zij een volledig ingevuld retourformulier en je factuur + aangehechte bon van je ontvangen heeft. Let op: wanneer je deze niet hebt, zijn onze medewerkers niet gemachtigd de artikelen te ruilen en/of retour te nemen. In het filiaal Emmen kan het zijn dat ze je geld terugstorten naar het rekeniningnummer waarmee je betaald hebt. Heb je gekozen voor de optie achteraf betalen dan ontvang je geen geld terug maar wordt de rekening gecrediteerd bij Billink, het bedrijf dat de achteraf betalingen voor ons verzorgd.
Kosten
Bij het retourneren van je bestelling zijn de verzendkosten voor eigen rekening. Als het pakketje door de brievenbus kan (38 x 26,5 x 3,2) €4,40 (tot 2 kg). Als het pakket groter is, zijn de kosten €7,25.
Wij adviseren enkele stuks altijd als brievenbuspost te verzenden omdat een stuk goedkoper is als €7,25
Verkeerd/kapot artikel ontvangen
Wij besteden enorm veel zorg en aandacht aan de verwerking van jouw bestelling. Toch kan het gebeuren dat er iets mis gaat en je een artikel ontvangt dat niet juist is en/of een klacht bevat. Neem in dat geval binnen 3 dagen contact op met onze webshop middels het contactformulier. Je kunt het artikel gefrankeerd naar ons toe sturen en wij zullen de verzendkosten na ontvangst van de envelop of het pakket direct aan je terugstorten. Uiteraard zorgen wij ervoor dat je kosteloos een nieuw artikel ontvangt. Het artikel dat je retour stuurt omdat deze onjuist is of een klacht bevat moet voorzien zijn van de originele aangehechte prijskaartjes.
Ruilen/retourneren van artikelen gekocht in een filiaal
Let op, koop je iets in een filiaal dan zijn de ruil/retourneer voorwaarden anders.
Je kunt binnen 8 dagen je artikel (mits voorzien van originele prijskaartjes, ongedragen en kassabon) binnen 8 dagen terugbrengen naar een van onze filialen. Je kunt dan kiezen uit het artikel ruilen voor iets anders, een tegoedbon of het aankoopbedrag contant terug ontvangen. Bij uitverkoop en speciale acties kunnen artikelen niet geruild en geretourneerd worden. Wij adviseren onze klanten dan ook om deze voor betaling te passen om teleurstellingen te voorkomen.
Klachten bij kleding gekocht in een filiaal
Heb je iets in een filiaal gekocht en kom je er pas later achter dat deze een fout bevat, meldt dit dan z.s.m. bij het filiaal waar je het artikel gekocht hebt. Wij zullen indien de klacht gegrond is het artikel laten repareren of een nieuwe voor je bestellen. Is dit niet mogelijk dan kun je kiezen uit een tegoedbon of je geld contant terug ontvangen. Bij langdurig gebruik waar een manco na langere tijd verschijnt zullen we een passende oplossing zoeken.